Selasa, 12 Mei 2015

Hadirin jamaah Jum’at Rahimakumullah

Sampun kulo lan panjenengan sedoyo mangertosi bilih wonten ing kalender Islam wonten wulan ingkang bersejarah. Kados wulan Ramadhan. Wonten ing saklebete  wulan Ramadhan meniko wonten kedadosan bersejarah inggih puniko temurunipun Al-Qur’an utawi  Nuzulul Qur’an. Wonten ing wulan Rabiul Awal wonten kedadosan dinten lahiripun Nabi Muhammad Saw. Lan wonten ing wulan Rojab meniko wonten kedadosan Isra’ Mi’raj.

Hadirin Rahimakumullah

Isra’ Mi’raj meniko kedadosan ingkang linangkung (luar biasa) amargi Nabi Muhammad nglampahi  dipun awiti saking Masjidil Harom ing Mekah nuju Masjidil Aqsho Palestina lajeng minggah ngantos datheng Sidrotul Muntaha lajeng kundur malih nuju Mekah namung nedha wanci mboten langkung saking sapratigan dalu. Milanipun, Allah wonten ing nyeriosaken Isra’ Mi’raj niki lebet Surat Al-Isra’ ayat 1 dipun awiti kaliyan kalimah tasbih. Subhanalladzi. Maha Suci Dzat. Maha Suci Allah saking samukawis kekirangan, Maha Suci Allah saking pangapesanipun,lan lintu-lintunipun.  Allah ngagem kesucian-ipun supados nyukakaken jaminan menawi kedadosan Isra’ Mi’raj ingkang dipun tumindakaken dening Nabi Muhammad yaiku leres-leres kedadosan.

Saleresipun wonten ing Al-Quran kathah nyriosi babagan kedadosan ingkang linangkung. nanging mboten enten ingkang dipun awiti kaliyan kalimah tasbih. Allah nyeriosaken kedadosan babagan Firaun dipun keremaken lebet laut merah. mboten dipun awiti kaliyan kalimah tasbih. Allah nyeriosaken nalika Nabi Ibrahim diobong, mboten dipunawiti kaliyan kalimah tasbih. namung kedadosan Isro’ Mi’roj niki Allah ngawiti kaliyan tasbih.

سُبۡحَٰنَ ٱلَّذِيٓ أَسۡرَىٰ بِعَبۡدِهِۦ لَيۡلٗا مِّنَ ٱلۡمَسۡجِدِ ٱلۡحَرَامِ إِلَى ٱلۡمَسۡجِدِ ٱلۡأَقۡصَا ٱلَّذِي بَٰرَكۡنَا حَوۡلَهُۥ لِنُرِيَهُۥ مِنۡ ءَايَٰتِنَآۚ إِنَّهُۥ هُوَ ٱلسَّمِيعُ ٱلۡبَصِيرُ ١ 

Artosipun: “Maha Suci Allah, sing wis ndalanke hamba-Ne nang mubarang bengi saka Al Masjidil Haram menyang Al Masjidil Aqsha sing wis Ingsun berkahi sekelilinge ben Ingsun delokake marange saka nggonan saka tanda-tanda (kegedhen) Ingsun. sayekti Allah yaiku Maha krungu meneh Maha Meruhi

Hadirin rahimakumullah

Isra’ Mi’raj yaiku kedadosan ingkang mesti kedadosan. amargi lebet ayat wau ngginemaken ‘asra’ ingkang ngradinaken (memperjalankan). Dados, Allah ingkang ngradinaken (memperjalankan), Nabi ingkang dipun radinaken (diperjalankan). menawi Allah ingkang ngersak’aken saget mawon kedadosan. Menawi Isra’ Mi’raj meniko kerso Nabi piyambak, mboten mungkin setunggal dalu Nabi saget dumugi saking Mekah nuju Palestina.

Lajeng punapa Isra’ mi’raj niki dipun tumindakake ing dalu? mboten siyang ingkang padang? Imam as-Suyuthi ngginemaken babagan hikmah isra dipuntumindakake ing dalu amargi wekdal dalu wanci ingkang tenang miyambak uga wanci ingkang khusus. Punika wanci sholat ingkang dipun wajibaken dateng Nabi, sami kaliyan firman-Nipun, “ngadega sholat ing wengi” (QS. Al-Muzammil: 2)

Menapa tujuan saking Isra’  Mi’raj niki? Wonten ing lebet ayat salajengipun “linuriyahu min ayatina.” Isra’  mi’raj niki nyriyosi dhateng Nabi Muhammad sebagian alit tanda-tanda keagengan Allah ingkang salajengipun katur dhateng umatipun supados dados piwulang. Allah ugi ngendika’aken lebet surat An-Najm.

وَلَقَدۡ رَءَاهُ نَزۡلَةً أُخۡرَىٰ ١٣  عِندَ سِدۡرَةِ ٱلۡمُنتَهَىٰ ١٤  عِندَهَا جَنَّةُ ٱلۡمَأۡوَىٰٓ ١٥ إِذۡ يَغۡشَى ٱلسِّدۡرَةَ مَا يَغۡشَىٰ ١٦  مَا زَاغَ ٱلۡبَصَرُ وَمَا طَغَىٰ ١٧ لَقَدۡ رَأَىٰ مِنۡ ءَايَٰتِ رَبِّهِ ٱلۡكُبۡرَىٰٓ    

Artosipun : “Lan satemene Muhammad wis weruh Jibril (rupane kang sejati) ana wektu liya. Yaiku ana ing sidratil Muntaha (panggonan kang dhuwur dhewe ana langit nomer 7 sing diweruhi Nabi Muhammad nalika mi'roj). Ing kono panggonane suwarga Ma'wa. (Muhammad pirsa Jibril) nalika sidratil Muntaha mau ana kang nutupi. Pandelenge Muhammad ora luput lan ora kesasar. Satemene Muhammad wis pirsa sebagian tandha - tandha (kekuasaane) Pangerane kang agung. “ (QS. An-Najm : 13 – 18).

Kajawi punika, wonten ing Isra’ Mi’raj Nabi ningali kedadosan ingkang saget dipun dadosaken piwulang kunjuk umatipun. Umpami, Nabi ningali enten tiyang ingkang nugel ilatipun piyambak. Nalika ilat kesebat telas, tuwuh malih lajeng dipotong malih mekaten saterusipun. Nabi tangklet dhateng Jibril ingkang ngancani piyambakipun, “Sopo wong iku Jibril?” Jibril mangsul “punika yaiku tiyang ingkang remen ngapusi, wicanten awon, soho tukang fitnah”

Lajeng Nabi ningali malih tiyang ingkang dikerubuti samukawis kewan melata, lajeng piyambakipun nggaruk-nggaruk kulitipun piyambak ngantos kulit lan dagingipun telas. Saksampune dagingipun telas, tuwuh malih digaruk malih ngantos telas mekaten saterusipun. Nabi tangklet, “sopo wong iku Jibril?” Jibril mangsul, “punika tiyang ingkang wonten ing dunyo remen nglarani manah tiyang mukmin.”

Uga taksih wonten pinten-pinten kedadosan ingkang saget kita sedaya pendhet piwulang saking kedadosan Isra’ Mi’raj niki.

Hadirin jamaah Jum’at ingkang dipun rahmati Allah

Tujuan ingkang paling ageng uga inti saking isra mi’raj meniko dipun syariataken sholat. Kanti nindak’aken sholat wajib kesebat satiyang hamba njejegaken setunggal kewajiban ubudiyah ingkang saged nglerem hawa nafsu, nanemaken akhlak-akhlak mulia salebeting manah, nyucikaken jiwa saking sifat pangajrih, uthil, uga putus asa. Kanthi sholat kita sedaya saget nyuwun pitulungan dhateng Allah saking sedanten permasalahan ingkang kita sedaya majengi. Allah Ta’ala ngendiko:

يَٰٓأَيُّهَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱسۡتَعِينُواْ بِٱلصَّبۡرِ وَٱلصَّلَوٰةِۚ إِنَّ ٱللَّهَ مَعَ ٱلصَّٰبِرِينَ ١٥٣

Artinya: Hai wong-wong sing mangandel, dadekna sabar lan sholat dadi panulungmu , sayekti Allah bareng karo wong-wong sing sabar.” (QS. Al-Baqarah: 153)

Juga Firman Allah:
 ۞إِنَّ ٱلۡإِنسَٰنَ خُلِقَ هَلُوعًا ١٩ إِذَا مَسَّهُ ٱلشَّرُّ جَزُوعٗا ٢٠  وَإِذَا مَسَّهُ ٱلۡخَيۡرُ مَنُوعًا ٢١  إِلَّا ٱلۡمُصَلِّينَ ٢٢ ٱلَّذِينَ هُمۡ عَلَىٰ صَلَاتِهِمۡ دَآئِمُونَ ٢٣

Artinya: Saktemene menungso didadekne duweni sifat keluh kesah meneh kikir. yen dheweke dike'i kasusahan dheweke nggersulo, lan yen dheweke oleh kebecikan dheweke banget kikire, kajaba wong-wong sing ngerjakne sholat, sing dekne kabeh kuwi tetap ngerjakne sholate.” (QS. Al-Ma’arij: 19-23)

Rasulullah tiyang ingkang ngatah-ngatahaken nindakaken sholat. Ngantos-ngantos piyambakipun manggih kenikmatan lebeting sholat.

وَجُعِلَتْ قُرَّةُ عَيْنِي فِي الصَّلاةِ

Didadekne penganteng-anteng atiku, yoiku sholat.”

Selajengipun wonten ing surat Al-Isra’ ayat 78 dipun sebataken bilih Isra Mi’raj meniko Nabi Muhammad pikantuk perintah Sholat.

أَقِمِ ٱلصَّلَوٰةَ لِدُلُوكِ ٱلشَّمۡسِ إِلَىٰ غَسَقِ ٱلَّيۡلِ وَقُرۡءَانَ ٱلۡفَجۡرِۖ إِنَّ قُرۡءَانَ ٱلۡفَجۡرِ كَانَ مَشۡهُودٗا

Artosipun : “dekno shalat saka sakwuse srengenge tergelincir nganti wengi lan (dekno ugo shalat) subuh. Saktemene shalat subuh iku disaksekne (oleh malaikat)”

Ma’asyirol muslimin rahimakumullah
Saking segi panampen sholat punika sampun istimewa. Allah merintahaken umat Islam siyam, merintahaken umat ingkang mampu nglampahi ibadah haji, merintahaken zakat cekap mandhap ayat, nanging Allah merintahaken umat Islam sholat mboten cekap namung mandhap ayat, Nabi-nipun lajeng dipun timbali. Saking segi panampen, sholat sampun istimewa. Leres menawi nabi ngginemaken. Inna masala sholati fiddin kamasali ro’si fil jasad. “Kelenggahan sholat lebet agami sami kaliyan kelenggahan sirah lebet anggota awak menungso.” Kita sedaya pitados menungso mboten gadhah tangan setunggal bokmenawi taksih saget gesang. Menungso mboten gadhah suku menawi taksih saget gesang. Nanging menungso mboten saget gesang tanpa sirah. Mekaten ugi kita sedaya ningal kelenggahan sholat puniko wonten ing agami. Amargi saking wigatinipun, ngantos Allah merintah sholat lajeng nimbali Nabi kita sedaya, Muhammad SAW.

Benjang wonten ing dinten kiamat perkawis ingkang pertama dipun tangkletaken inggih puniko masalah sholat.
أول ما يحاسب عليه العبد يوم القيامة الصلاة، فإن صلحت صلح سائر عمله وإن فسدت فسد سائر عمله رواه الطبراني

“Amal ping pisan sing arep dihisab kanggo  hamba neng dina kiamat mengko yaiku sholat. mula yen sholate becik, mula becika kabeh amale. lan nek sholate ala, rusaka kabeh amale.”

Ma’asyirol Muslimin rohimakumullah
Seyyed Hossein Nasr ngginemaken menawi pandalon (pengalaman) ruhani ingkang dipun alami Rasulullah SAW kala Mi’raj nyaosi pirso bilih hakikat spiritual saking sholat ingkang dipun tindakaken umat Islam saben dinten kalebet menawi sholat meniko miraj-nya tiyang-tiyang ingkang mukmin. Dadosipun menawi kita sedaya sanget nyimpulaken isra’ mi’raj-ipun Rasulullah SAW meniko.

Setunggal, entenipun pangrekaosan (penderitaan) lebet perjuangan ingkang disikapi kaliyan kesabaran. Kaping kalih, kesabaran ingkang dipun wales dening Allah ingkang arupi Isra’ Mi’raj. Kaping tigo, sholat dados senjata kunjuk Rasulullah SAW uga kaum Muslimin supados bangkit uga ngrebat kamenangan.

Hadirin Jamaah Jum’at Rahimakumullah
Mugi-mugi Allah dadosaken kita sedaya klebet tiyang-tiyang ingkang istiqomah anggenipun nindakaken sholat 5 wektu lan ugi sholat-sholat sunah. Mugi-mugi sholat dados penganteng-anteng manah kita sedaya uga saget ndadosaken nyelakaken kita sedaya dhateng Gusti Allah. Amin.






Categories:

0 komentar:

Posting Komentar

Subscribe to RSS Feed Follow me on Twitter!